Sandefjords kommun, Norge

  • Innocode INNSIDAN – för effektiv internkommunikation i större organisationer
  • Enkelt för användaren, kommunikation åt båda håll
  • Kommunicera effektivt, även med anställda som ej arbetar vid datorn
  • Interation med Microsoft 365

En väl fungerande kommunikationslösning ska bidra till att kommunikationen flyter optimalt i en komplex organisation med många anställda både i och utanför kontorsmiljö.

I en komplex organisation som en kommun ser “Innocode Insidan” till att kommunikationen flyter på bästa möjliga sätt. Innocode har levererat verktyget “Insidan” till norska kommunen Sandefjord, med sina 6000 anställda.

INSIDAN säkerställer att organisationen når ut till alla anställda eller särskilda grupper med relevant information. Administratörer har full system- och redaktionell kontroll  – åtkomst, synlighet, prioritering av information.

INSIDAN skapar ett bra underlag för Sandefjords kommun som en öppen kommun. Vill du höra mer om lösningen, kontakta gärna Morten Holst morten@innocode.no. Vill du höra kundperspektivet, tveka inte med att höra av dig till IT-chef i Sandefjords kommun, Sondre Andersen Sondre.Andersen@sandefjord.kommune.no.

Sandefjord kommune, Norge

sandefjord.kommune.no

För avdelningschefer:

  • En plattform för effektivt att distribuera information knutet till egen avdelning. Främst verksamhetsrelaterad information, men även sociala initiativ.
  • Trygghet i att det som  kommuniceras ut enbart når fram till definierat målgrupp.  
  • Interaktiv kommunikation med möjligheter för respons och dialog
  • Enkel funktion även för anställda som ej har sina arbetsdagar vid en dator.
  • Låg tröskel för delning  av information, även för anställda utan ledaransvar
  • Man ska kunna nå ut snabbt med pushnotiser till egen avdelning. 

For anställda:

  • Enkel användning, intuitivt gränssnitt för alla.  
  • Närhet och relevans i kommunikationen som når ut.
  • Daglig användning från alla avdelningsledare – gör “Insidan” till den naturliga kommunikationskanalen för ledare och deras närmsta anställda.
  • Även kommunikations som ej är direkt kopplat mot verksamheten ryms i lösningen. Höjer engagemang och vilja att använda lösningen. Sociala aktiviteter, träningar för anställda etc.
  • Möjlighet att kommunicera åt båda håll – respons och dialog.
  • Enkelt att hitta tillbaka till tidigare poster och information. Bra informationsstruktur och sökbarhet i materialet.

Fler case

United.no

Manchester Supporters Club Scandinavia är Skandinaviens största fanclub med över 40 000 medlemmar. En professionell medlemsorganisation som servar sina medlemmar med information, nyheter och medlemstjänster.

TicketCo

Sedan starten i 2013 har Innocode varit teknisk utvecklingspartner för norska startup TicketCo. Det som började som en enkel biljettlösning i Norge 2013 är idag en fullskalig plattform för effektiva evenemangsbetalningar.

Innocode Oslo

post@innocode.no
+47 934 25 000

Fredensborgveien 24d
0177 Oslo, Norway

Innocode Stockholm

post@innocode.se
+46 70 588 40 16

Slöjdgatan 9
111 57 Stockholm, Sweden

Innocode Lviv

lviv@innocode.no
+380 66 700 49 99

Metrolohichna 14a, Villa Julietka
79040 Lviv, Ukraine

Innocode Kyiv

kyiv@innocode.no

Glybochitskaya 32b
04050 Kyiv, Ukraine

Ta kontakt: