Kavlifondet

• Samarbete sedan 2006
• Webb – Strategi/Design/Produktion
• Löpande innehållsuppdateringar samt tekniskt underhåll
• Adwords och trafikanalyser

Kavlifondet äger Kavlikonsernet. Allt överskott från Kavlis produkter som inte investeras i drift och utveckling går till Kavlifondet, som delar ut medlen till välgörande ändamål.

Om samarbetet
Pingbull har arbetat med Kavlifondet sedan 2006. Från början bestod uppdraget i att utveckla deras grafiska profil och ta fram en grafisk manual, samt ta fram hemsida och layout till deras första magasin, som vi även producerade. När Kavlifondet 2012 firade 50 år fick Pingbull även äran att producera deras magasin exklusivt för detta tillfälle samt roll-ups och annonser m.m.

Idag är Pingbull en flexibel digital partner till Kavlifondet och bistår i det dagliga arbetet med uppdateringar på webben, annonsering i AdWords, trafikanalyser samt bidrar med rådgivning kring Kavlifondets digitala kommunikation.

Ny site – april 2017
I april 2017 lanserade vi kavlifondet.no, en responsiv webbplats med stort fokus på det värde som stiftelsen genererer globalt, genom sina bidrag till humanitära projekt, forskning och kultur. Siten är byggt i WordPress, med en smidig flerspråkslösning som öppnar för utökning av antal språk, på sikt, från dagens två, norska och engelska.

=

Kavlifondet hemsida

kavlifondet.no

“Holder tidsrister, kort responstid på henvendelser, alltid positivt etterlatt inntrykk”

Inger Elise Iversen

General manager, Kavlifondet

United.no

Manchester Supporters Club Scandinavia är Skandinaviens största fanclub med över 40 000 medlemmar. En professionell medlemsorganisation som servar sina medlemmar med information, nyheter och medlemstjänster.